اللهم انت السلام و منك السلام
و لك السلام و اليك يعود السلام
*********
 حضرت آيت الله جوادي آملي ضمن محكوميت شديد اهانت به رسول گرامي اسلام (ص)گفتند:هيچ كس به اندازه ذات مقدس رسول گرامي اسلام به بشريّت خدمت نكرده است پيامبراسلام شايسته عالي ترين احترام است. 

 


اللهم انت السلام و منک السلام
و لک السلام و الیک یعود السلام
*********
 حضرت آیت الله جوادی آملی ضمن محکومیت شدید اهانت به رسول گرامی اسلام (ص)گفتند:هیچ کس به اندازه ذات مقدس رسول گرامی اسلام به بشریّت خدمت نکرده است پیامبراسلام شایسته عالی ترین احترام است. 

 به گزارش خبرگزاری حوزه،معظم له  در اولین جلسه درس اخلاق هفتگی خود در سال تحصیلی جدید، که در  بنیاد بین المللی علوم و حیانی اسراء برگزار گردید، ضمن اشاره به حادثه تلخ اهانت به سید انبیاء ، وجود مبارک حضرت ختمی نبوت محمد بن عبدالله(ص) ومحکومیت شدید آن، این حادثه سنگین را به پیشگاه حضرت ولی عصر تعزیت گفتند.

ایشان اظهار داشتند:همه کسانی که چه در ایران چه در غیر ایران برای گرامیداشت مقام شامخ آن حضرت تلاش و کوشش کردند سعی‌شان مشکور باشد و اجر همه کسانی که در برابر این اهانت به پا خاستند با خدای سبحان باشد .

حضرت آیت الله جوادی آملی بیان داشتند:در این زمینه دو مطلب هست یکی درباره سازندگان آن فیلم و اهانت‌کنندگان است که پاسخ آنها همین قیام مردمی در سراسر جهان اسلام است.اما مطلب دیگر, بالأخره دانشمندانی و منصفانی هم در غرب هستند باید بدانند که هیچ کس به اندازه ذات مقدس رسول گرامی اسلام به بشریّت خدمت نکرده است.

ایشان با اشاره به وضع جهالت  عملی ایران، روم و سرزمین حجاز قبل از رسالت آن حضرت، و تاکید بر بررسی جنایات آنها گفتند: وجود مبارک آن حضرت آمده عقل و عدل را نصیب بشر کرد. هم اینها را عاقل و عادل کرد هم اینها را عادل و وارسته کرد. کسی که فرشته الهی بود در زمین, کسی که قبل از اینکه به مقام شامخ نبوّت برسد مردم را به اتحاد دعوت کرد.

مفسر قرآن کریم گفتند:  آن حضرت قبل از اینکه به مقام شامخ نبوّت برسد نظام برده‌داری را برمی‌داشت، کسی که به فکر آزادسازی جوامع بشری بود هم آزادی از بردگی ظاهری هم آزادسازی از بردگی اخلاقی و هوس و مانند آن, کسی که خدای سبحان در کتاب‌های آسمانی پیشین شناسنامه حضرت را بازگو کرد، او را معرفی کرد، فرمود پیامبری می‌آید که دست و پای مردم را آزاد می‌کند، زنجیر را از پا و گردن اینها برمی‌دارد، آن اسارت و بردگی را از اینها برمی‌دارد اینها را آزاد می‌کند به سیادت می‌رساند جهان را به عقل و عدل دعوت کرده است این شخص عالی‌ترین مقام انسانیّت را داراست در پیشگاه او باید خضوع کرد تأدّب کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزودند:پیامبر اسلام (ص)فرشته‌منش شایسته عالی‌ترین احترام است بنابراین هم دانشمندان غرب را باید توجیه کرد که این عظمت برای رسول گرامی است و لاغیر و هم آن اهانت‌کنندگان را باید تنبیه کرد، سر جایشان نشاند.

معظم له تصریح کردند:صیحت نهایی من این است که خدای سبحان مستقیماً از پیامبرانش مخصوصاً از حضرت رسول خدا(علیهم الصلاة و علیهم السلام) حمایت می‌کند این‌چنین نیست که خدا صبر بکند هر دهن‌کجی،دهن‌کجی بکند هر بددهنی اهانت بکند، بالأخره ببینید شما جایی یک عذاب پیدا می‌شود اینها افسانه نیست یک وقت شما می‌بینید فلان جا آتش‌سوزی شد فلان جا زلزله آمد درست است همه اینها نظام علمی دارد حساب‌شده  است اما رهبری این نظام علمی به دست چه کسی است یعنی بخواهد رَجْفه بیاید زلزله بیاید با حساب است یا بی‌حساب؟! ما یک تافته جدابافته نیستیم ما یعنی انسان گوشه‌ای از جهانیم هم کار ما در جهان اثر دارد هم رخدادهای عالم در ما اثر دارد.


**********

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم